IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Me usume, et kodu on maailma kõige tähtsam paik. Seetõttu viib IKEA igal aastal läbi ülemaailmse uuringu nimega „Kodune elu“. Uuringu eesmärk on selgitada välja, kuidas inimesed elavad, ja mõista, mis muudab nende koduse elu paremaks. 

2020. aastal oli meie suhe koduga varasemast teistsugune, sest koroonaviiruse pandeemia paiskas koduse elu ootamatult ja põhjalikult segi. Oleme alati mõistnud, milline tähtsus on ühel turvalisel paigal, mida me saame kutsuda koduks. Niisiis otsustasime sel aastal uurida lähemalt, milline on ülemaailmse pandeemia mõju kodusele elule nii praegu kui ka järgnevatel aastatel.
 

 
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Paljudel inimestel hakkas tekkima uus side kodu rolli ja väärtusega meie eludes. Enamik meist tunneb koduga tugevamat sidet kui enne pandeemiat. Nüüd teevadki paljud meist plaane, et ka tulevikus säilitada seda uut lähedust ja heaelu, mida kodu meile pakub. Me kutsume seda „Sinu uueks koduseks eluks“.

Millist värskendust vajab sinu suhe koduga? Vasta küsitlusele ja saa teada!


 
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Tänavune valentinipäev on paljude jaoks tavapärasest erinev. Need, kes varem sel puhul restoranis käisid, peavad nüüd tõenäoliselt koju jääma. Nii või teisiti on see armastusele pühendatud päev võimalus pöörata tähelepanu oma teisele poolele ja piduliku meeleolu saab luua kõigest väikeste detailide abil. Nii et kutsu oma kallim kohtingule – IKEA spetsialist jagab lihtsaid nippe, mis aitavad vähemalt hetkeks rutiini eest ära põgeneda ja tunda nagu oleksite restoranis.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Iga-aastane IKEA uuring „Kodune elu” näitab, et pärast pikka kodusveedetud aega 2020. aastal unistab 33% eestlastest nüüd aiast või terrassist. Paraku pole kõigil oma terrassi või rõdu, kuid see ei tähenda, et koju ei saaks luua loodusest pakatavat nurka. IKEA sisekujundaja jagab rõõmuga inspireerivaid ideid, kuidas seda teha.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Veetes suurema osa oma ajast kodus igatseme ilmselt kõik ühte kosutavat õhtusööki oma lemmikrestoranis. Nii et miks mitte luua kodus restoranivääriline õhkkond? Pole tähtis, kas see on romantiline õhtusöök kahele, perekondlik pidustus või eriline aeg iseendaga. Meie sisekujundaja annab nõu, kuidas enda kodusesse ellu värskust tuua. 

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Kuna paljud söögikohad on osaliselt suletud ning kõik pereliikmed veedavad ühe katuse all üha rohkem aega koos, on köök muutunud üheks enim kasutatud kohaks kodus. Ligi kolmandik Eesti elanikest sooviks praegusel ajal oma köögipinda suurendada. Aga kuidas muuta köök suuremaks nii, et sa ei peaks seejuures lõhkuma seinu ja pere eelarvet? IKEA sisekujundajal on tagataskus mõned nutikad lahendused.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Karantiini piirangute ajal töötab rohkem kui 36% Eesti inimestest kodus. Kahjuks pole aga paljudel neist, kes kodus tööd teevad või õpivad, selleks oma kindlat kohta. See tekitab sageli ebamugavaid olukordi, kus lapsed või teised kodused tuppa sisenedes mõne tõsise töövestluse või videokonverentsi katkestavad. Meie sisekujundaja jagab nõuandeid ja nippe, kuidas selliseid olukordi vältida, luues kodus rohkem privaatsust. 

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Lisaks kõigile uutele tegevustele, milleks me oma kodusid hiljuti kasutama hakkasime, pidime ka oma hobid koju ära mahutama. Uuring näitas, et 39% Eesti inimestest soovib nüüd luua või täiustada kodust ruumi, kus nad saaksid oma huvidega tegeleda. Seetõttu jagabki meie sisekujundaja mõningaid ideid, kuidas teha seda ilma märkimisväärsete kulude ja pingutuseta.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
IKEA uuringust „Kodune elu“ selgus, et iga kolmas Eesti elanik sooviks omale kodust töötamiseks luua eraldi nurga või olemasolevat parandada, tuginedes piirangute ajal kogetule. IKEA sisekujundaja sõnul on kodukontori loomine üsna lihtne, isegi siis, kui sul on kodus vähe ruumi. Loe edasi, et saada ideid, kuidas luua kasutamata ruumidesse ja ebatavalistesse kohtadesse mugav töö- või õppenurk.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
2020. aasta muutis meie elu viisidel, mida me ei osanud ettegi kujutada. Paljud tegevused, mida me varem mujal tegime, kolisid järsku meiega koju. Vaata, milliseid nutikaid lahendusi kasutas IKEA sisekujundaja Eliise Tallinna väljastuspunktis, et ka kõige väiksemasse tuppa mahuks kõik, mida sa oma uueks koduseks eluks vajad.

IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
IKEA uuring „Kodune elu“ näitas, et 1/5 eestimaalastest nautis karantiini ajal kodus aiatööde tegemist. Kuidas aga ilma aia või rõduta kodus taimi kasvatada? Kirglik taimekasvataja Tiia Päkk, kes on Instagramis nime Petite Botanic all, jagab selleks praktilisi näpunäiteid.
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Pandeemia muutis meie elu sellistel viisidel, mida me ei osanud ettegi kujutada. Miljonid inimesed püsisid kõikjal üle maailma oma kodudes. Ruumid, kus me elasime, muutusid kontoriteks, koolideks, jõusaalideks, mänguväljakuteks ja sotsiaalseteks keskusteks. Korraga sai kodust meie maailma keskpunkt. Kodus rohkem aega veetes mõistsid paljud meist, et arenguruumi on küllaga. Siin on seega mõned inspireerivad ideed, kuidas värskendada oma elutuba, kodukontorit või kööki.


 


 


 
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
74% Eesti inimestest ütles, et kodu oli 2020. aasta karantiini piirangute ajal nende varjupaik. Kodu pakkus meile kohta, kuhu põgeneda ja kust saada lohutust ülemaailmsete sündmuste keerises. Kodus leidsime tuge tuttavlikkusest, turvalisusest ja omanikutundest nende väheste asjade puhul, mida me ise kontrollida saime.
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Lähedasem suhe koduga jääb kestma. Me hakkasime oma kodusid uutel viisidel kasutama ja see oli tore. 32% eestlastest nautis perega rohkem koosolemist, 26% armastas süüa teha ning 22% rõõmustas kodus töötamise üle. Ja me loodame neid tegevusi jätkata ka pärast pandeemia piirangute kadumist.
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Enam kui kolmandik Eesti inimestest on oma kodu karantiini piirangute tulemusena muutnud.
IKEA 2020. aasta uuring „Kodune elu“ image 1
Tuginedes senisele koduse elu kogemusele 2020. aastal soovivad Eesti inimesed luua või täiustada oma privaatset aeda või õueala (33%), kodukontorit (34%) ja ruumi hobidega tegelemiseks (39%).
14 toodet
0 selected
LENNART, sahtliboks LENNART, sahtliboks

LENNART

sahtliboks, valge

12

JONAXEL, riiul/kapp JONAXEL, riiul/kapp

JONAXEL

riiul/kapp, valge, 25x51x70 cm

24

SVALKA, veiniklaas SVALKA, veiniklaas

SVALKA

veiniklaas, läbipaistev klaas, 30 cl

4,99/6 tk

MICKE, kirjutuslaud MICKE, kirjutuslaud

MICKE

kirjutuslaud, valge, 73x50 cm

49

SATSUMAS, lillepostament SATSUMAS, lillepostament

SATSUMAS

lillepostament, bambus/valge, 78 cm

49,99

VARIERA, riiulisisu VARIERA, riiulisisu

VARIERA

riiulisisu, valge, 32x28x16 cm

6,99

TJUSIG, nagi TJUSIG, nagi

TJUSIG

nagi, valge, 78 cm

9,99

KORKEN, kaanega purk KORKEN, kaanega purk

KORKEN

kaanega purk, läbipaistev klaas, 1.8 l

3,99

KNIXHULT, laualamp KNIXHULT, laualamp

KNIXHULT

laualamp, bambus/käsitöö

29,99

IKEA 365+, kaanega purk kuivtoiduainetele IKEA 365+, kaanega purk kuivtoiduainetele

IKEA 365+

kaanega purk kuivtoiduainetele, läbipaistev/valge, 1.3 l

2,49

KVITTERA, 3-kordne serveerimisalus KVITTERA, 3-kordne serveerimisalus

KVITTERA

3-kordne serveerimisalus, läbipaistev klaas/roostevaba teras

14,99

RISATORP, korv RISATORP, korv

RISATORP

korv, valge, 25x26x18 cm

5,99

RÅSKOG, ratastega riiul RÅSKOG, ratastega riiul

RÅSKOG

ratastega riiul, must, 35x45x78 cm

39,99

POKAL, veiniklaas POKAL, veiniklaas

POKAL

veiniklaas, läbipaistev klaas, 20 cl

1,49

Stock Notification

You will receive an email when this item is back in stock

POKAL

veiniklaas, läbipaistev klaas, 20 cl

1,49

Edukalt salvestatud teavitus Sind teavitatakse e-kirja teel, kui toote saadavuse kohta on uudiseid.

Viimati vaadatud tooted

Tagasi müüki
+
X

Toote lattu jõudmise teavitused

Ole esimene, kes saab teada, kui sinu soovitud [itemName] on tagasi laos:

Hästi! Nüüd jääb sul üle ainult teavitust oodata.

Kui [itemName] on uuesti saadaval, anname sellest sulle meili teel märku.